Apie kokybės krepšelį

 

Mokiniai kūrė savo kvepalus pagal KOKYBĖS KREPŠELIO projektą

Įdomios pamokos pagal KOKYBĖS KREPŠELIO projektą

Mokiniai mokosi būti mentoriais

Projektas Sužinok, kad gali

Mokytojai stažavosi Alytuje pagal KOKYBĖS KREPŠELIO projektą

Kviečiame pažiūrėti filmuką, kurį sukūrėme kartu su mokiniais (Modestu ir Kristina) „Kokybės krepšelio” ataskaitai.  https://www.youtube.com/watch?v=xFBUWScgBHE

Apie mus rašo: Suvalkietis 2022 m. gegužės 14 d.

Projektas „Kokybės krepšelis“

Projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis

Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.

Projekto įgyvendinimo trukmė: 2019 – 2023 m.

Projektui skirtos lėšos: 30 324 200,95  Eur.

Projekto vadovas: Aušra Liubinienė, el. p. ausra.liubiniene@nsa.smm.lt, tel. nr. + 370 666 29553

Projekto veiklų aprašymas

Siekiant įdiegti duomenimis grįstą kokybės kultūrą (kokybės samprata – vertinimas – tobulinimas) planuojama kryptingai dirbti su mokyklų steigėjais – savivaldybėmis ir mokyklomis:

I projekto etape su 180 bendrojo ugdymo mokyklų, atrinktų į dvi tikslines grupes:  30 mokyklų, turinčių stiprią geros mokyklos požymių raišką, ir 150 mokyklų, turinčių silpną geros mokyklos požymių raišką (pagal Geros mokyklos koncepcijos nuostatas); bei

II projekto etape su 90 bendrojo ugdymo mokyklų.

Skaitykite plačiau  https://www.nsa.smm.lt/projektai/ugdymo-projektai/projektas-kokybes-krepselis/

MOKYKLOS VEIKLOS TOBULINIMO PLANO TIKSLAS: siekti mokinių asmeninės ūgties kuriant mokymąsi skatinantį ugdymo(si) procesą ir aplinkas.

1 uždavinys: organizuoti patyriminį, integralų ir savivaldų ugdyma(si), atsižvelgiant į mokinių gebėjimus ir poreikius.

2 uždavinys: kurti palankias edukacines ir emocines aplinkas, padedančias patirti mokymo(si) sėkmę.

KOKYBĖS KREPŠELIS

Kas tai?

Tai tikslinė valstybės dotacija, suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Kokybės krepšeliui iš ES struktūrinių fondų 2 metams numatoma skirti  per 24 mln. Eurų.  Lėšos skiriamos mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai organizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir kt.

Kodėl?

Mokinių pasiekimų skirtumai tarp skirtingų savivaldybių ar net tos pačios savivaldybės mokyklų yra gana dideli. Mūsų mokinių pasiekimų skirtumai yra vieni didžiausių Europos Sąjungoje, nutolę nuo Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) šalių mokinių pasiekiamo vidurkio.  

Pusėje Lietuvos savivaldybių kas penktas dešimtokas nepasiekia patenkinamo matematikos lygio. Mažiau nei trečdalyje savivaldybių beveik visi mokiniai pasiekia patenkinamą lietuvių kalbos žinių lygį.

Mokinių savijauta mokyklose nėra gera. 31%. mokinių jaučiasi vieniši, 54% teigia, kad mokykloje yra patyrę patyčias.

Daugelyje šalių atlikti tyrimai rodo tą pačią tendenciją – geresnė tėvų finansinė padėtis ir aukštesnis socialinis statusas turi įtakos geresniems jų vaikų pasiekimams mokykloje. Mokykla gali labai sumažinti neigiamą nepalankaus socio-ekonominio konteksto įtaką ir suteikti vaikams šansą į geresnę ateitį.

Kam skiriami pinigai?

180 bendrojo ugdymo mokyklų. Lėšas gaus 30 mokyklų, turinčių stiprią geros mokyklos požymių raišką. Tai yra tos mokyklos, kuriose nedaroma mokinių atranka, jos sugeba eliminuoti skirtumus ir skatinti mokinių pažangą. Šios mokyklos dalinsis patirtimi su kitomis mokyklomis, plės savo taikomas inovatyvias ugdymo praktikas, diegs naujas. Lėšas taip pat gauna 150 mokyklų, kuriose geros mokyklos požymių raiška yra silpna. Pastarosioms mokykloms dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepavyksta sumažinti mokinių mokymosi pasiekimų skirtumų, apskritai mokinių pasiekimai nėra geri. Gaunančioms kokybės krepšelį mokykloms su projekto konsultantų pagalba 2 metams bus sudarytas mokyklų veiklos tobulinimo planas, kuriame numatyta, ką ir kaip gerinti, o po to skiriamos lėšos.

Kaip atrinktos mokyklos?  

Mokykloms atrinkti buvo naudojami mokinių pasiekimų patikrinimo ir mokyklų išorinio vertinimo duomenys pagal nustatytus kriterijus. Atrenkant mokyklas atsižvelgta, kokia mokinių savijauta, kokia mokyklos palaikoma kultūra, mokinių pasiekimai, ar mokytojai stengiasi padėti vaikams, atėjusiems iš socialinės rizikos šeimų, ir kt. Mokyklas atrinko švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtinta komisija, vadovaudamasi  Kokybės krepšelio skyrimo bendrojo ugdymo mokykloms tvarkos apraše nustatytais kriterijais. Komisiją sudarė Švietimo ir mokslo ministerijos, Nacionalinio egzaminų centro, Ugdymo plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Švietimo padalinių vadovų asociacijos, Tėvų forumo, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos atstovai.

Kokybės krepšelio skyrimo bendrojo ugdymo mokykloms tvarkos aprašas

Vilkaviškio r. Virbalio pagrindinės mokyklos veiklos tobulinimo planas